Inspekční zpráva
Závěry poslední inspekční zprávy
Vývoj školy
Od posledního inspekčního hodnocení se změnil název školy. Podle nově zpracované koncepce rozvoje školy došlo k úpravě kurikulárních dokumentů a v rámci čtyřletého oboru Gastronomie k zavedení možnosti získání výučního listu po třetím ročníku. Zvýšil se počet žáků i pedagogů. Vedení školy v souladu s potřebami i trendy ve vzdělávání realizovalo výraznou obměnu materiálně technického zabezpečení a vybavení školy pomůckami a moderními technologiemi. Škola si udržuje vysoký standard poskytovaného odborného vzdělávání, došlo však ke zhoršení výsledků vzdělávání žáků při ukončování studia maturitní zkouškou.
Silné stránky
– škola kontinuálně naplňuje koncepci poskytovaného odborného vzdělávání; (1.1)
– dlouhodobá spolupráce s četnými sociálními partnery a výběr smluvních pracovišť v gastronomických oborech, přístup pedagogických pracovníků i zaměstnanců smluvních i školních pracovišť k žákům školy umožňuje realizaci odborného vzdělávání na vysoké úrovni; (1.5)
– ředitelka školy systematicky rozvíjí materiální zázemí školy, vybavení učeben i odborných prostor ve vztahu k nastavené koncepci vzdělávání a k dynamickému rozvoji moderních technologií; (2.4)
– způsob realizace vzdělávání na odborných pracovištích gastronomických oborů přispívá ke kvalitnímu naplňování profilu absolventa a ovlivňuje jejich další profesní směrování; (4.1)
– motivační úroveň odborného vzdělávání a přístup učitelů umožňuje rozvoj talentu a individuálního potenciálu žáků promítajícího se v úspěchu v odborných republikových soutěží; (5.3)
Číselné označení odkazuje na kód kritéria v příslušné modifikaci. Znění kritéria je dostupné na adrese: kriteria.csicr.cz
Slabé stránky (oblasti ke zlepšení)
– v části výuky všeobecně vzdělávacích předmětů méně efektivní časové a organizační rozvržení činností, nižší míra využití aktivizujících metod, průběžné evaluace a didaktického závěru vyučovací jednotky pro závěrečnou reflexi výuky; (4.2)
– nižší míra diferenciace výuky vzhledem k žákům s větším zájmem o vyučovaný předmět nebo rychlejším tempem práce a nedostatečné využívání sebereflexe vlastního učebního pokroku v části vyučovacích hodin všeobecně vzdělávacích předmětů; (4.3)
– dlouhodobě přetrvávající vyšší než průměrná hrubá neúspěšnost žáků školy ve společné části maturitní zkoušky při ukončování vzdělávání, zejména v českém jazyce; (5.2)
Číselné označení odkazuje na kód kritéria v příslušné modifikaci. Znění kritéria je dostupné na adrese: kriteria.csicr.cz
Vývoj školy
Od posledního inspekčního hodnocení se změnil název školy. Podle nově zpracované koncepce rozvoje školy došlo k úpravě kurikulárních dokumentů a v rámci čtyřletého oboru Gastronomie k zavedení možnosti získání výučního listu po třetím ročníku. Zvýšil se počet žáků i pedagogů. Vedení školy v souladu s potřebami i trendy ve vzdělávání realizovalo výraznou obměnu materiálně technického zabezpečení a vybavení školy pomůckami a moderními technologiemi. Škola si udržuje vysoký standard poskytovaného odborného vzdělávání, došlo však ke zhoršení výsledků vzdělávání žáků při ukončování studia maturitní zkouškou.
Silné stránky
–
škola kontinuálně naplňuje koncepci poskytovaného odborného vzdělávání; (1.1)
–
dlouhodobá spolupráce s četnými sociálními partnery a výběr smluvních pracovišť v gastronomických oborech, přístup pedagogických pracovníků i zaměstnanců smluvních i školních pracovišť k žákům školy umožňuje realizaci odborného vzdělávání na vysoké úrovni; (1.5)
–
ředitelka školy systematicky rozvíjí materiální zázemí školy, vybavení učeben i odborných prostor ve vztahu k nastavené koncepci vzdělávání a k dynamickému rozvoji moderních technologií; (2.4)
–
způsob realizace vzdělávání na odborných pracovištích gastronomických oborů přispívá ke kvalitnímu naplňování profilu absolventa a ovlivňuje jejich další profesní směrování; (4.1)
–
motivační úroveň odborného vzdělávání a přístup učitelů umožňuje rozvoj talentu a individuálního potenciálu žáků promítajícího se v úspěchu v odborných republikových soutěží; (5.3)
8/10
Číselné označení odkazuje na kód kritéria v příslušné modifikaci. Znění kritéria je dostupné na adrese: kriteria.csicr.cz
Slabé stránky (oblasti ke zlepšení)
–
v části výuky všeobecně vzdělávacích předmětů méně efektivní časové a organizační rozvržení činností, nižší míra využití aktivizujících metod, průběžné evaluace a didaktického závěru vyučovací jednotky pro závěrečnou reflexi výuky; (4.2)
–
nižší míra diferenciace výuky vzhledem k žákům s větším zájmem o vyučovaný předmět nebo rychlejším tempem práce a nedostatečné využívání sebereflexe vlastního učebního pokroku v části vyučovacích hodin všeobecně vzdělávacích předmětů; (4.3)
–
dlouhodobě přetrvávající vyšší než průměrná hrubá neúspěšnost žáků školy ve společné části maturitní zkoušky při ukončování vzdělávání, zejména v českém jazyce; (5.2)
Číselné označení odkazuje na kód kritéria v příslušné modifikaci. Znění kritéria je dostupné na adrese: kriteria.csicr.cz